Prestadesign.dk - A part of VSI Group Denmark ApS

Kundeservice med Prestashop

Hvis du har en webshop med mange ordre og mange kunder, har du sikkert ofte haft tanken om at du har brug for et system til at håndtere kundeservice.

Med Prestashop får du et webshop system hvor der ikke kun er tænkt på at sælge, men også tænker over ordre behandling og kundeservice. I Prestashop administrations del, finder du nemlig et helt område til at håndtere din kundeservice afdeling.

Du kan finde det ved at gå til “Kunder” > “Kundeservice”. Her vil du finde dit interface til at håndtere alle henvendelser du får hvad end det drejer sig om en ordre, kontakt formular osv.

Prestashop-kundeservice

 

 

Hvad er fordelene ved at bruge kundeservice delen i Prestashop?

[box border=”full”][unordered_list style=”tick”]
  • Hold orden på dine kundehenvendelser
  • Få linket dine kundehenvendelser sammen med ordre og kunde kontoer
  • Giv dine henvendelser etiketter og statusser
  • Hold styr på specifikke varer fra en specifik ordre ved en henvendelse
  • Få en samlet historik på dine kunder
[/unordered_list][/box]

Der kunne nævnes mange flere fordele ved at bruge det, da systemet et stort og har mange muligheder. Men i bund og grund giver det dig et kanon overblik over om du har husket og følge op på dine kunder, om sagen er løst, lukket eller stadig åben. De kunder kan fra deres konto oprette en henvendelse og vælge præcis hvilken ordre og hvilken vare det vedrører, ud fra den information kan du eksempelvis generer en kreditnota og lægge varen tilbage på lager hvis det eksempelvis er en der ønsker at returnere sin vare.

Alt denne information, vil blive lagret på dine kunders konto og du vil næsten som et CRM have et komplet overblik over dine kunder, deres ordre, henvendelser osv. alt sammen samlet ét sted.