Prestadesign.dk - A part of VSI Group Denmark ApS

Abonnementsstyring i Prestashop

Vil du sælge abonnementer på din Prestashop ? Så læs med, da vi snart lancere den mest komplette abonnements løsning til Prestashop.

Der er nok mange der har siddet med en tanke og ide om at de gerne ville sælge varer baseret på abonnementer men ikke rigtigt har kunne se sig ud af hvordan de skulle løse dette. Vi har også modtaget mange forespørgsler på dette, men aldrig kunne finde en komplet løsning til at håndtere dette.

Derfor har vi nu besluttet os for at udvikle et abonnements modul der er integreret op med QuickPay samt vores unikke One page check out modul.

Version 1.0.0 funktioner:

Du vil fra back-office kunne vælge om en varer skal være et abonnement eller en almindelig vare, lidt som du kender det fra pakker. Når du vælger det skal være et abonnement kommer der et faneblad frem til styring her af.

Du vil kunne vælge følgende.

  • Hvor mange måneder skal det løbe over
  • Hvor mange betalingsrater skal der være; hver måned, hvert kvartal eller årligt osv.
  • Skal der være en opstarts pris
  • Skal der være rabat den første måned, år eller andet
  • Skal abonnementet fornyes automatisk
  • Skal abonnementet starte med en pris op til d. 1 i en måned og derfter køre hele måneder så alle abonnementer betales samme dato hver måned.

Alle betalinger vil blive hævet automatisk uden du behøver at gøre noget. Fra back-office vil du kunne adskille dine abonnements ordre med en ny ordre status og farve der gør det hurtigt at sortere. Åbner du en ordre vil du kunne finde alle  informationer, transaktioner, betalinger, løbe periode m.m.

Du kan fra back-office også manuelt hæve den kommende periode, annullere abonnementet m.m.

Skulle det ske at en kunde ikke betaler da et kort eksempelvis er udløbet, vil abonnementer blive sat på pause hvorefter administrator vil blive informeret via mail og sms herom. Du kan herefter få kunden til at logge ind på sin konto og opdatere betalings info på deres abonnement hvorefter det vil fortsætte.

Automatisk rykker procedure kan også sættes op fra back-office samt en regel om at abonnementet blot skal annulleres efter x antal rykkere.

Version 1.0.0 forventes klar i beta udgave i midten af August 2015.

Version 1.1.0 funktioner:

Når version 1.0.9 køre i stabil version vil vi lancere en mere avanceret udgave der før det muligt at betale alle varer på afbetaling. På den måde vil en kunde ved betaling kunne vælge at købe din vare på afbetaling mod et gebyr. De vil selv kunne vælge hvor mange måneder de vil betale over, dog en max grænse som er indstillet af admin.

Ligeledes abonnementer, vil alle betalinger herefter hæves automatisk ind til den valgte afbetalingsperiode er afsluttet.

Flere funktioner og info vil følge til denne version.